onsdag 12 juli 2017

HAR VI TID?

    

Har vi tid för att fylla på, inspireras och vidga våra vyer? Är det inte då vi får de bästa idéerna, tänker de finurligaste tankarna och drömmer de största drömmarna?
Så brukar det vara för mig. Men jag gör sällan rum i kalendern för denna viktiga sysselsättning. Spontanitet i all sin ära men för mig blir det bara av om jag skriver ner det. Då får jag ett tydligt mål att sträva efter. Att längta efter.
Paris, New York, Köpenhamn.
Den sist nämna inte så långt bort, men har inte desto mindre inspiration i form av skandinavisk design, vacker arkitektur och aptitlig mat.  


Nedan listas några upplevelser jag bestämt tror är värda en flygtur.



Hotel de Tourrel, Frankrike

(Bilder hämtade från hemsidan) 







Le Coucou, New York

(Bilder hämtade från pinterest)









Empreintes concept store, Paris


(Bilder hämtade från Italianbark)









Menu space, Köpenhamn

(Bilder hämtade från pinterest)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar