tisdag 6 februari 2018

LOS ANGELES.



Foto: Noah Agemo
Foto: Noah Agemo
                  Foto: Noah Agemo



Los Angeles.

Staden jag förfasats och frustrerats över men också känt en oerhörd tacksamhet för. På den här platsen för snart 3,5 år sedan hittade jag mig själv, min tro och mitt syfte. Det är ingen dålig trio och ingenting man direkt förväntar sig av en stad som består av så mycket plast och yta. Det finns mycket här jag inte vill vara en del av. En kultur och struktur jag inte vill bidra till. Men jag kan inte förneka att den ändå besitter en oemotståndlig dragningskraft. Det här är staden där många drömmar säkerligen har slukats av dess väldiga gestalt. Staden där över 18 miljoner människor bor och alla klarar sig själva. Men det är också staden som omfamnar mångfald, kreativitet, kontraster och förändring. En stad där allt är möjligt för den som vågar ta för sig. Visst finns det utrymme för en hel del förbättring men trots det så är Los Angeles onekligen en av dem bättre platserna på jorden för mig. Jag längtar tills vi ses igen, förhoppningsvis blir det om inte allt för lång tid. xx



  



Matador beach, Malibu



Lake View Terrace



Ventura







The Line Hotel, Korea Town



Tortoise general store, Abbot Kinney - Venice


Stumptown, Arts district


Eightfold coffe, Silverlake


Manhattan beach



Baffo street food, Arts district


Buttercup Inredningsbutik, Arts district


Stumptown, Arts district


Beer belly restaurant, Korea town



Acai, The platform - Culver city


Marina del rey













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar